Jos minä jotakin toivoisin

Jos minä jotakin toivoisin - uudelta vuodelta tältä, kuule pyyntöni pienoinen, kun tiedät jo valmiiksi senkin.

Jos minä jotakin toivoisin - että leipää mun pöydässä riittää ja kaikesta siitäkin päivittäin saan sinua Isäni kiittää.

Jos minä jotakin toivoisin - voisi kipuni mulle antaa vielä uskoa, toivoa vahvempaa, että kuitenkin elämä kantaa. 

Jos minä jotakin toivoisin - että kipuni kautta paremmin ehkä kantaa voin toisenkin taakkaa.

Jos minä jotakin toivoisin - en tahtoisi kellekään pahaa. Se ken toista painaa puheellaan vaan omaa heikkouttaan salaa. 

Jos minä jotakin toivoisin - oisi puussani hedelmiä monta! Vaan usein käy Tarhuri tarhassain ja leikkaa oksaa niin tuottamatonta.

Jos minä jotakin toivoisin - oisi polkuni suora ja kaita. Etten eksyisi tyhjyyteen polulta, jonka Luoja sä eteeni laitat.

Jos minä jotakin toivoisin - oisi anteeksiantamus suuri, kun kompastelen ja horjahdan tällä kaidalla polullain juuri.

Jos minä jotakin toivoisin - että velkani jokainen taakka kaikki maksettu on ja seurata saan Sua kulkuni loppuun saakka.

Jos minä jotakin toivoisin - niin lamppuni valo pieni saisi johdattaa luokse Jumalan myös toiset kera oman tieni.

Jos minä jotakin toivoisin - voisin oppia olemaan hiljaa, että kuulisin kuisketta taivahan, jota Henkesi puhelee hiljaa.

Jos minä jotakin toivoisin - että ansioton armosi saa mun ylläni olla aina eikä siksi huolet, murheet maan mua elämässä paina.

Jos minä jotakin toivoisin - Sun tahtosi elämässäin ainoastaan tapahtua voisi ja siitä ylistys, kiitos ja kunnia sulle Luojani huuliltain soisi.

- Ryynirouva



Kommentit

Suositut tekstit