Heikko hetki




Heikkona hetkenä suuri kateus valtaa
se saa haluamaan kaikkea muuta kuin katsomaan kohti taivaan valtakuntaa
Heikkona hetkenä kateus on niin  suuri
että oma huonous kasvaa korkeaksi kuin kivimuuri
se saa muut erottumaan
joukosta paljon parempina
Itse en osaa mitään mä tehdä
sama vaikka lakkaisin yrittämästä!
Ei musta oo, enkä kuitenkaan osaa
en tahdo tätä, tahdon ihan toista olotilaa!
Niinhän ne muutkin menee ja loistaa
heidän parrasvalojen reuna mun mieleni mustaa
Näyttää kaikki niin helpolta että
he vaan pelkästään heilauttaa kättä
ja kaikki upea saa alkunsa siitä
Mitäpä Luoja mietit, nää kyvyt mun ei mihinkään riitä!

Heikkojen hetkien reunalla
tuntuu Jumalakin turhalta
Kunnes reunalta tipahdan
todellisuuden taas tajuan
Ei kaikki oo sitä miltä se näyttää
avoimuus avaa, kolikon toisen puolen kääntää

On kaikilla meillä elämässä
epäonnistumisia, määrätöntä rämpimistä
Heikko hetki ei kasvata ketään
jos ei hoksaa, että se on sama kuin löisi itseään nenään
Kuka nyt itseään hakkaisi
tieten tahtoen kipua tuottaisi?

Seuraavan heikon hetken tullessa
yritän mä taas uudestaan
Olla tyytyväisempi siihen
mitä Jumala on laittanut mun elontielle
Sillä elämä yhtä arvokas on
jokaisen ihmisolennon

Heikosta hetkestä oppia voisin
sepä jos heti tietooni toisi
että nyt ei kannata haaskata
tähän enää yhtään minuuttia!
On parempi keskittyä vain siihen
mitä onnea on, miten käyttäisin sen
taidon ja kyvyn minkä olen saanut
lahjana Luojalta, mitä hän on minuun pannut?
Sillä kaikissa meissä on jotain erityistä
joskus vain odotuttaa se ilmentymistään

Yksin Jumala säätää ajan ja vartoo
oikean hetken tiellämme katsoo
että eniten voisi kykymme pienikin lohduttaa
toista heikossa hetkessä vaeltavaa


Kommentit

Suositut tekstit