Jouluruno 2016


Puiden oksilla lumi timantteina kimmeltää
Luo tähtinen taivas valoa iltaan sysipimeään
Palaa portailla lyhdyssä kaksi pientä kynttilää
Istun aaton aattona hiljaa, hetkeks mietteisiini jään

Kohta kuulen äänen hiljaisen,
kuin kilinän hopeatiukujen
Voiko olla se ääni enkeleiden?
Vai mielessänikö kuvittelen?

Ääni tuo pieni viestiä toistaa
Yksi tähti taivaalla muita kirkkaampana loistaa
Se ohjaa ajatukset vuosien taa

Kuuletko sen, mitä kuullut mä oon?
On Poika syntynyt kaukaloon
ei päässyt tuo nuori pari majataloon

Paimenet ensin kedollaan
sitten tietäjät Itäisen maan
Tervehtivät vastasyntynyttä mukanaan
Lahjoja, kultaa ja mirhamia.

Mutta tiesikö äiti, että helmassaan
Makaa lapsi itse Jumalan?
Että poikansa Jeesus, Vapahtaisi maailman?

Äänen äsken niin hiljaisen
Selkeästi kuulen nyt sen
Se on laulua taivaan joukkojen
Laulu yhtyy pauhuun ylistyksen
On helppo siihen yhtyä, tunnen sen:

"Hyvyyden ja elon tuoja
Ilon, onnen, rauhan suoja
on Poika itse Jumalan
Luojan Kaikkivaltiaan"

Nyt laulaa taivas ja kaikki maa
Laulan iloiten minäkin mukana:
"On syntynyt Messias, riemuitkaa!
Hän vangit vapauttaa ja sorretut pelastaa!
Sokean hän parantaa ja rampa jälleen jalat saa!
Mykkä puhuu ja kuollut nousee sijoiltaan!
Saa kuuro kuulon ja meri tyyntyy kättään kun Hän vain kohottaa!
Hän on kaikkien Kuningas,
Rauhanruhtinas
Ihmisten pelastaja!"

Kuuletko sä sen, mitä kuullut mä oon?
On poika meille syntynyt kaukaloon
Kyynel on mulla silmäkulmassain
Mä joulun todellisen Jeesus -lapsen myötä sain.

Armorikasta juhlaa me tahdotaan
koko perheenä teille nyt toivottaa.
Olkoon joulu tää iloa tulvillaan,
täynnä rakkautta, rauhaa ja lepoa ❤






Kommentit

Suositut tekstit